PRIVACYVERKLARING

Petra Barten Consulting/ petrabartenconsulting.nl
Ingaande juni 2018

WIJ NEMEN DE PRIVACY VAN PERSOONSGEGEVENS ZEER SERIEUS EN GAAN ZORGVULDIG OM MET JE PERSOONLIJKE GEGEVENS

De grondslag van het verzamelen van (persoons)gegevens is de uitvoering van de overeenkomst die Petra Barten Consulting (hierna te noemen PBC), als dienstverlener, heeft met jou, als klant. Hiermee wordt bedoeld dat wij gegevens verzamelen, opslaan en verwerken, die nodig zijn voor de dienstverlening. De Algemene Voorwaarden voor zowel particulieren als organisaties / bedrijven, is terug te vinden onder aan elke websitepagina, evenals het Privacybeleid. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid. Verkregen (persoons)gegevens zullen niet aan derden worden verkocht en/of verstrekt, tenzij jij hier je toestemming voor hebt verleend of er een gerechtelijk bevel is uitgevaardigd om gegevens te verstrekken.

BESCHERMING PERSOONSGEGEVENS

Wij nemen de privacy van persoonsgegevens zeer serieus. Wij verwerken persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevens Bescherming (AVG) en de Telecommunicatiewet.

OVER ONS

PBC/ petrabartenconsulting.nl wordt beheerd door Petra Barten, Van Gentstraat 5, 6712KD Ede.
KvK nummer: 54589134.

WELKE GEGEVENS VERZAMELEN WIJ?

Wanneer jij een contactformulier hebt ingevuld, je in wilt schrijven voor de nieuwsbrief, een download hebt aangevraagd, je hebt aangemeld voor een gesprek of andere aanvragen doet voor één van de diensten, zal aan jou worden gevraagd om je gegevens in te vullen. Wij verwerken alleen de gegevens die je zelf aan ons verstrekt. Dit kunnen de volgende gegevens zijn:

Gegevens via contactformulier:
– Voor- en achternaam
– E-mailadres
– Telefoonnummer

Extra bij zakelijke contacten i.v.m. onder andere offertes:
– Bedrijfsnaam / Organisatienaam
– Naam contactpersoon
– Straat en huisnummer bedrijf / organisatie
– Postcode en woonplaats bedrijf / organisatie

MET WELK DOEL GEBRUIKEN WE DE PERSOONSGEGEVENS?

De gegevens worden verzameld en opgeslagen voor de volgende doeleinden: Je voornaam en e-mailadres gebruiken we voor het verzenden van informatieve nieuwsbrieven waar tevens de mogelijkheid in verwerkt kan zitten meteen een afspraak in te plannen of een dienst of product af te nemen. We doen dit alleen wanneer jij toestemming hebt gegeven deze nieuwsbrieven te ontvangen. Deze vraag wordt aan je gesteld wanneer je klant wordt van PBC of wanneer jij je uit eigen beweging aanmeldt voor de nieuwsbrief. Bij elke nieuwsbrief heb je de mogelijkheid je onderaan weer af te melden voor vervolgnieuwsbrieven. Tevens heb je de mogelijkheid je altijd weer opnieuw aan te melden via het contactformulier of via de homepage van petrabartenconsultancy.nl. Je voornaam, achternaam, e-mailadres en telefoonnummer, die je invult bij een contactformulier, worden gebruikt om te antwoorden op je contactaanvraag, We slaan deze gegevens nergens op, tenzij je inderdaad gebruik gaat en wilt maken van de diensten van PBC. Tevens zullen wij deze gegevens nooit ongevraagd doorgeven aan andere partijen.

JOUW PERSOONS- EN BIJZONDERE GEGEVENS ALS KLANT BIJ PBC

De grondslag van het verzamelen van (persoons)gegevens is de uitvoering van de overeenkomst die PBC, als dienstverlener, heeft met jou, de klant. Hiermee wordt bedoeld dat wij gegevens, zowel digitaal als fysiek, verzamelen, verwerken en opslaan, die nodig zijn voor de belastingdienst en die tevens gelinkt kunnen zijn aan wettelijke voorschriften, zoals bewaartermijnen.

Wanneer je enkel bent ingeschreven voor de nieuwsbrief, een download hebt aangevraagd, je hebt aangemeld voor een gratis kennismakingsgesprek, een contactformulier hebt ingevuld en in de toekomst geen e-mail van ons wilt ontvangen, kun jij je te allen tijde weer uitschrijven door middel van de link onderaan de e-mail / nieuwsbrief of door contact met ons op te nemen. Je e-mailadres wordt binnen 1 maand uit ons bestand verwijderd en zal niet worden bewaard. Je persoonsgegevens worden opgeslagen in ons eigen administratiebestand als ook in het e-mailsysteem via de server van Mailchimp, een programma waarin de nieuwsbrief is opgemaakt. De server van Mailchimp is gevestigd in de Verenigde Staten. Jouw gegevens worden doorgegeven, opgeslagen en verwerkt in de Verenigde Staten. De doorgifte van deze gegevens gebeurt op grond van het EU-VS Privacy Shield Framework. Meer informatie over het privacybeleid van Mailchimp vind je hier.

AANPASSING VAN KLANTGEGEVENS

De klant heeft te allen tijde de mogelijkheid om de verstrekte gegevens te wijzigen. PBC kan de klant in een dergelijk geval vragen om de wijziging op een door PBC voorgeschreven wijze door te geven en in sommige gevallen kan legitimatie worden verlangd.

BEWAARPLICHT

Financiële en administratieve gegevens over de klant vallen niet onder het vernietigingsrecht en moeten minimaal 7 jaar bewaard blijven.

BEVEILIGING PERSOONSGEGEVENS

Wij hebben passende technische maatregelen genomen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of andere vormen van onrechtmatige verwerkingen. Deze maatregelen, waaronder versleuteling middels een SSL-certificaat en two-factor-authentication, zorgen voor een beveiligingsniveau dat past bij de gegevens die wij verwerken.

VERWERKEROVEREENKOMSTEN MET ANDERE BEDRIJVEN

Voor het goed functioneren van onder andere onze bedrijfsvoering, waaronder de financiële administratie, e-mailopslag en het websitebeheer werken wij samen met andere bedrijven. Via ondertekende verwerkersovereenkomsten, waarin desbetreffende bedrijven hun eigen privacybeleid hebben opgenomen, hebben wij de privacy en beveiliging van jouw gegevens zo optimaal mogelijk afgedekt.

COOKIES

Een cookie is een klein bestandje dat door onze website wordt meegestuurd en door jouw browser op het apparaat, waar je onze website mee bezoekt, wordt geplaatst. De informatie die in de cookie is opgeslagen kan naar onze website teruggestuurd worden, wanneer je de website opnieuw bezoekt. Meer informatie over cookies kun je vinden op de website van ConsuWijzer. Functionele cookies zijn nodig om onze website goed te laten draaien, hiervoor hebben wij geen toestemming van jou nodig.

GOOGLE ANALYTICS

Ook door onze website-statistieken, via Google Analytics, worden cookies geplaatst. Wij willen graag weten hoe onze bezoekers de website gebruiken en hoeveel mensen maandelijks onze website bezoeken, zodat we het gebruik van de website kunnen optimaliseren. Wij willen natuurlijk niet dat je ongewenst gevolgd wordt, echter willen wij jou zo goed mogelijk van dienst zijn en daarvoor hebben we goede statistieken nodig. Bij Google Analytics wordt de informatie zo goed mogelijk geanonimiseerd. Jouw IP-adres wordt nadrukkelijk niet gebruikt. We kunnen je daarom niet persoonlijk herleiden. Meer informatie over het beleid van Google Analytics vind je hier.

UITSCHAKELEN EN VERWIJDEREN

Wil je de cookies uitschakelen of verwijderen? Dit kun je doen via je browserinstellingen. Gebruik eventueel de help-functie van je browser om te achterhalen hoe je dit kunt doen. Dingen die je altijd kunt doen: Schakel ‘cookies van derden’ automatisch uit in je browser. De moderne browsers (Chrome en Firefox) bieden hiervoor veel opties. Geef in je browserinstellingen aan dat je niet ‘getrackt’ wilt worden Je kunt de geplaatste cookies altijd weer verwijderen uit je browser en eventueel kun je ze ook blokkeren per domein. Via de website Your Online Choices kun je meer uitleg vinden hoe je cookies kunt uitschakelen.

SOCIAL MEDIA

Wij willen het voor jou graag zo makkelijk mogelijk maken om de content van onze website te delen via Social Media. Dit kan onder andere door middel van Social Media (share) buttons. Van de volgende Social Media Platforms hebben wij de buttons geplaatst. Lees de privacy verklaringen van de respectievelijke Social Media platforms om te weten hoe zij omgaan met privacy. Hieronder vind je de verschillende privacy verklaringen:
Facebook
Instagram
YouTube
LinkedIn

DATALEK

Wanneer, ondanks alle ondernomen stappen om onze website en opslag van gegevens zo veilig mogelijk te maken en houden, toch een datalek plaatsvinden dan zijn wij verplicht dit te melden. Bij een datalek zullen wij (en/of ook alle bedrijven waarmee wij werken) zo snel mogelijk actie ondernemen. De datalek moet door ons of door het bedrijf waar de datalek is ontstaan in eerste instantie binnen 72 uur gemeld worden bij de ‘Autoriteit Persoonsgegevens’ en zo snel mogelijk door onszelf (indien de datalek bij PBC is ontstaan) en/of het desbetreffende bedrijf waar het lek ontstaan is, opgelost worden. Afhankelijk van welke data zijn gelekt word ook jij zo spoedig mogelijk ingelicht.

KLACHT INDIENEN

Wanneer je ontevreden bent over de manier waarop ik met jouw gegevens omga of wanneer ik -naar jouw oordeel- in strijd handel met de Algemene Verordening Gegevensbescherming / AVG, ingegaan vanaf 25 mei 2018, kun je een klacht indienen bij de ‘Autoriteit Persoonsgegevens’. Liever zien wij natuurlijk dat je eerst met ons contact opneemt, zodat wij onze mogelijke fouten hierin eerst zelf kunnen oplossen en/of verbeteren.

DISCLAIMER

PBC is gerechtigd de inhoud van de Privacy Verklaring te wijzigen zonder dat de bezoeker of cliënt daarvan persoonlijk op de hoogte wordt gesteld. Het doorvoeren van de wijziging op de website is daarvoor afdoende.

Heb jij zin in een nieuwe uitdaging?!

CONTACT

Petra Barten
Searching | Matching | Consulting

0651750898
contact@petrabartenconsulting.nl

 

VOLG ME OP SOCIAL MEDIA