Sales Manager

Werken bij de grootste leverancier op het gebied van telecommunicatie en de digitale werkomgeving voor ondernemend Nederland. Dit bedrijf begeleidt organisaties om de juiste keuze te maken bij de huidige technologische ontwikkelingen, en die van de toekomst. Ze laten ondernemend Nederland slimmer samenwerken dankzij de nauwe samenwerking met hun partners en 35 krachtige franchiseondernemers.

De Sales Manager is onderdeel van het Commercieel Team en is verantwoordelijk voor een team van Franchisenemers en hun functioneren. Jij bent intern het commerciële aanspreekpunt voor jouw Franchisenemers en voor alle andere betrokkenen op de verschillende afdelingen, MT en Directie over de prestaties van het team van Franchisenemers.

 

Taken en verantwoordelijkheden

Binnen je Franchise team ben je verantwoordelijk voor:

  • De dagelijkse aansturing van Franchisenemers voor alle commerciële zaken. Bij uitzondering ga je ook mee met Franchisenemers naar klanten;
  • Het sturen op een ordentelijke en correcte forecast, sales funnel en commitment van de Franchisenemer in overeenstemming met het persoonlijk jaarplan;
  • Het actief bijhouden van de dossiers van Franchisenemers alsmede het voorbereiden van de periodieke Persoonlijke Gesprekken (PG’s);
  • Het (laten) voorbereiden van regio meetings met Franchisenemers, waarin je samen met de ICT consultant en met Franchisenemers complexe cases bespreekt en gezamenlijk de verkoopstrategie bepaalt.

Binnen je Franchise team ben je verantwoordelijk voor:

  • De totale marge binnen je team, en de marge per Franchisenemer;
  • De realisatie t.o.v. de bedrijfstargets binnen je team, en de realisatie van de targets per Franchisenemer;
  • Het inzichtelijk en kenbaar maken van de toegevoegde waarde per Franchisenemer voor het focus target.

Samenwerking en Communicatie:

  • Je bent aanspreekpunt richting een of enkele andere afdelingen voor de overdracht van de commerciële activiteiten en acties en de voorbereiding, implementatie en afhandeling hiervan;
  • Je bereidt escalaties voor richting directie of providers samen met de belanghebbenden zodat deze snel en effectief kunnen worden afgehandeld;
  • Je verzorgt regelmatige updates met relevante informatie naar de interne organisatie en naar de Franchisenemer.

Samen met je team ben je verantwoordelijk voor:

  • Het beheren van de CPM Inbox, waar alle commerciële vragen uitkomen van alle Franchisenemers, en ervoor zorgdragen dat er conform SLA wordt beantwoord; • Elkaar bijspringen bij drukte op een van de posities in het team (overflow);
  • Een positieve en energieke werksfeer op de afdeling.

 

Vereisten

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Affiniteit met telecom;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Hands on mentaliteit;
  • Sales/Marketing mentaliteit.

 

Arbeidsvoorwaarden

  • Een marktconform salaris, mede afhankelijk van leeftijd en ervaring;
  • Ontwikkelingsmogelijkheden door het volgen van trainingen;
  • Ruimte om je te ontwikkelen en door te groeien naar andere uitdagende functies binnen de organisatie.

Heb je een vacature of profiel gezien dat je aanspreekt?

Neem gerust contact met me op en ik hoop dat we wat voor elkaar kunnen betekenen! Vul onderstaand formulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

9 + 11 =

Of bel: 06 51750898