Technisch Commercieel Binnendienst Medewerker

Voor een ambitieuze organisatie ben ik op zoek naar talent! Als Technisch Commercieel Binnendienst Medewerker ben je verantwoordelijk voor een optimale klanttevredenheid bij bestaande en/of nieuwe accounts en relaties. Je creëert aanbiedingen om succesvol te zijn in het acquireren van Projecten en Service & Maintenance projecten.

De klant onderscheidt zich als ervaren ‘security partner’ door middel van van o.a. turnkey-oplossingen en/of grootschalige beveiligingsprojecten. Het leveren van ‘service’ die de klant ontzorgt is een missie. Het klantenportfolio bestaat uit toonaangevende klanten binnen geselecteerde segmenten (Government, Industry, Transport, Healthcare) in de top van het Nederlandse bedrijfsleven.

Taken en verantwoordelijkheden

Als Technisch commercieel binnendienst medewerker ben je verantwoordelijk voor de volgende taken:

  • Je hebt veelvuldig klantcontact om aanbiedingen zo helder en scherp mogelijk neer te leggen en ‘winkansen’ te vergroten in samenwerking met accountmanagement.
  • Je coördineert, ontwerpt, engineert, stelt offertes en calculaties op.
  • Je maakt en verstuurt passende aanbiedingen naar de klant en volgt deze ook in samenwerking met accountmanagement proactief commercieel op.
  • Je ondersteunt accountmanagement qua relatiebeheer op operationeel niveau.
  • Je draag inhoudelijk actief bij tijdens tendertrajecten om een winnende tender te realiseren.
  • Je zorgt voor adequate aftersales.
  • Je handelt conform strategie, beleid en procedures op de afdeling.
  • Je adviseert klanten bij vraagstukken rondom veiligheids – en risicobeheersing.
  • Je bespreekt de voortgang van salestrajecten met accountmanagement.
  • Je bent bekend met de regels inzake veiligheid, gezondheid en welzijn (VCA)

 

Vereisten

  • Je hebt minimaal een afgeronde MBO 4 opleiding met een technische achtergrond.
  • Je hebt kennis van producten en diensten op het gebied van gebouw gebonden technologie (veiligheid, beveiliging, building automation en monitoring).
  • Je hebt kennis van MS office, CRM en ERP systemen.
  • Je bent bekend met methoden voor het opstellen van kostprijscalculaties.
  • Je rapporteert aan de Manager Inside Sales.

 

Arbeidsvoorwaarden

  • Een uitdagende functie waarbij we training-on-the-job combineren met aanvullende opleidingsmogelijkheden.
  • Prima doorgroeimogelijkheden op nationaal en internationaal niveau bij een groeiende, dynamische organisatie.
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden en ruime mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling passend bij de kwaliteitsfocus.